2008. április 27., vasárnap

Vizuális környezetszennyezés


Amikor először mondták nekem, hogy fotózzam le a református templomot, mert valami óriásplakátot helyeztek el a tornyán, nem akartam elhinni. Bár feltűnt már, hogy van ott valami, nem tulajdonítottam jelentőséget neki, mert azt hittem, hogy csak felújítanak ott valamit, és azért kellett letakarni a korlátot.
Mivel a felirat olyan távolságból elég kicsi ahhoz, hogy az emberek nagy része ne is gondoljon rá, hogy oda írva van valami, ezért a plakát teljesen felesleges. Arra viszont nagyszerű, hogy elcsúfítsa városunk egyik jelképét.
Utoljára a gimnáziumnál láttam ekkora barbárságot, mikor felkerültek azok a borzasztó ovális táblák.

Többször mondták már, hogy óvatosan kritizáljak, úgyhogy nem is mondok semmit, csak kérdezek. Mi szükség volt erre? És hol van ilyenkor az a bizottság, aki a városkép megóvása érdekében tevékenykedik, és akiknél egy sima cégtábla engedélyezése sem egyszerű feladat? Vagy rábólintottak volna erre? Esetleg olyan magasságig nem ér a hatáskörük?

A transzparenst távcsővel megvizsgálva megtudjatjuk, hogy 2008 a Biblia éve, és egy idézet is ott áll: „Boldog, aki olvassa...” Azt is láthatjuk, hogy nem is jól helyezték el, mert a rajta lévő címer és szöveg teteje így nem látszik.
Most elszámolok háromig, és nem írok semmi olyat, ami sértő lehet...
Hátha hamarosan lefújja onnan a szél.

6 megjegyzés:

ClockworkRobot írta...

Bolondság. Egyrészt, alig vehető észre, másrészt a szöveget el sem lehet rajta olvasni az utcáról. Eddig azt hittem, valami folyamatban lévő javítást takar el... :)

Palásti Viktor írta...

Pontosan, én is azt hittem, hogy valami takaró a korláton.

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Nem értem mit zavarja ez azokat akik egyébként sem járnak templomba. De így legalább hozzájuk is eljutott hgy a Biblia éve van...;)

Névtelen írta...

Ja még annyi hogy a "borzasztó ovális táblák" a gimnáziumra csak abból a bagatel dologból kerültek fel mert az iskola 450 éves. Huh tényleg milyen "barbár" dolog erre büszkének lenni.

Palásti Viktor írta...

Kedves névtelen hozzászóló!

Igaz, hogy nem járok túl gyakran templomba, de attól még szeretem azt az épületet, és nem tetszik az a transzparens. Nem én találtam ki, hogy beleköthessek, mások mondták, hogy írjak róla. Egyébként meg kérdezzen meg másokat. Nem hiszem, hogy tetszene bárkinek is. Egyszerűen nem oda való. Az viszont igaz, hogy így tudtam meg, hogy a Biblia éve van.
Nem való a gimi épületére a két ovális tábla sem. Ne értelmezze félre a szavaimat, nem azt mondtam, hogy rossz dolog, hogy büszkék az évfordulóra! Az a rossz, hogy ilyen módon. Az a két ovális tábla esetleg egy lakótelepi épület falán nem bontaná meg az összképet. De egy ilyen szép, patinás épületre nem való. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy az szép ott.

Tehát mégegyszer: mindkét esetben a megvalósítással van bajom, nem az ötlettel.